Beetje voorspelbaar maar wel gedetailleerd beschreven.

bonkikong 17 juni 2019
In Amsterdam heeft een gruwelijk tafereel plaatsgevonden. Een man is opgehangen, gemarteld en vermoord in zijn zijn woonkamer. Zijn vrouw wordt ook dood aangetroffen op het bed en in de kledingkast zit een getuige, een jongen die alles heeft zien gebeuren. Alle sporen van de dader zijn uitgewist, maar hij laat wel een boodschap achter op badkamer. Dit is het begin van een reeks moorden.

Neli Panka, inspecteur bij de afdeling zware criminaliteit, en Eugene Hamer, een voormalig commando in dienst als adviseur van defensie krijgen de zware taak om achter deze seriemoordernaar aan te gaan. Neli ontvangt een brief van de moordenaar die zich Nimrod noemt. Hij verwijst naar een website met een elektrische stoel met daaronder de boodschap: pas als mijn wraak compleet is, stop ik met moorden.

De zoektocht van Neli en Hamer brengt hen op het spoor van een netwerk van drugssmokkel en mensenhandel die zijn oorsprong vindt in voormalig Joegoslaviƫ.

Het boek is vlot geschreven, maar door de vele karakters en militaire organisaties is het boek soms een beetje chaotisch. De spanning wordt wel goed opgebouwd, maar al vrij snel was duidelijk wie de dader is. De karakters zijn goed beschreven en ontwikkelen zich verder gedurende het verhaal. Ik ben benieuwd of er nog een vervolg komt met de 2 hoofdpersonages Neli en Hamer. Dit zou een goed duo zijn om verdere verhalen mee op te bouwen.

Meer recensies van bonkikong