Blind verdriet is verrassend, onvoorspelbaar en spannend. Een absolute must read.

Books and Blogs 08 juli 2019
Soms kom je onverwacht een parel tegen, dan ben je blij. Als blijkt dat die parel een onderdeel is van een ketting, dan ben je gelukkig.

Dit boek kocht ik toen ik een weekend in België op zoek was naar mijn eigen puzzelstukjes.
Geen zorgen, mijn puzzelstukjes waren gewoon kwijtgeraakt. Inmiddels is het weer compleet en ik bleek gelukkig niet blind voor de waarheid.

In dit boek verloopt dat volgens de achterflap wel anders :
Zweden staat in rep en roer, wanneer in het uiterst noordelijke Tornetrask het naakte lichaam van de jonge Arvid Blomqvist wordt gevonden. Vijf mysterieuze puzzelstukjes, die de jongen eerder kreeg, kondigden zijn dood aan. Hij verdronk in zijn zwembad en zijn gezicht werd op bloederige wijze verminkt. Was hij blind voor het lot dat hem te wachten stond ?

Op darkweb claimt de onbekende "Blindgirl37" in inmiddels derde puzzelmoord. Teamleidster Celine Shield stuurt onder druk van de Europese inlichtingendiensten de zestienjarige Erika Storm het veld in, samen met haar teamleden Nielsen, Felix en Andreas. Een vierde puzzel wijst immers in de richting van een nieuw slachtoffer : het Letse tienerhoertje Ilja Briedis.

Erika zet alles op alles om het meisje in Riga op te sporen, de puzzelstukken te ontcijferen en een vierde moord te verijdelen. maar het team Mortis- meisje zit stevig in de knoop met zichzelf. Uiteindelijk blijkt haar eigen verleden haar allergrootste vijand te zijn...

Het verhaal leest vlot weg en heeft korte hoofdstukken waardoor ik makkelijk een paar hoofdstukken tussendoor kan lezen. Al snel verdwijnt dit boek dan ook in mijn tas en gaat overal mee naartoe, want zodra ik maar even hoef te wachten wil ik weten hoe het verder gaat.

De slachtoffers krijgen steeds een puzzelstukje waarop een link staat naar hun naderende lot : de dood. Zij krijgen 4 kansen om de waarheid onder ogen te zien want zodra het 5e puzzelstukje is ontvangen, is de puzzel compleet en wacht de dood hun op. Al snel blijkt er een bende achter de puzzelmoord te zitten maar de vraag is : wat zijn hun beweegredenen, en door wie wordt de bende aangestuurd ?

Binnen het team lopen de spanningen soms hoog op. Ze werken samen aan een zaak maar daarnaast hebben Nielsen, Andreas, Felix en Erika zo hun eigen agenda.

Ik ga nog even terug naar de bibliotheek waar inmiddels Team mortis - het Romeo en Juliet mysterie op mij wacht.

Meer recensies van Books and Blogs