De smaak te pakken

Books and Blogs 08 juli 2019
Jill Mansell , ze blijft voor mij absoluut één van de beste feelgood schrijfster.

In haar verhalen is het altijd zomer, spat de romantiek ervan af en zie je de romances van mijlenver aankomen. Ondanks de voorspelbaarheid blijft het boek je vasthouden.
Want ook al weet je hoe het eindigt, er kan onderweg van alles gebeuren en dat wil je gewoon weten !

Er loopt een 2+1 gratis aanbieding op de boeken van Jill Mansell. Daarom heb ik niet storen, de boot gemist en de smaak te pakken meegenomen. De keuze was snel gemaakt want dit waren de enige boeken die ik nog niet gelezen had.

In hoofdstuk één mag je meteen weg zwijmelen want je maakt kennis met Ellie en Jamie. Zwaar verliefd, pas getrouwd en genieten volop van het leven en van elkaar. Hun liefde komt abrupt tot een einde als Jamie verongelukt.
Na 15 maanden rouw en gebroken van verdriet ontvangt Ellie haar schoonvader én beroemde acteur Tony Weston in haar uitgeleefde flatje. Tony besluit dat Ellie daar niet langer kan blijven en regelt een ander appartement voor haar. Daar aangekomen ontmoet ze een nieuwe vriendin; Roo. Zij helpt Ellie een nieuw leven op te bouwen.

Ellie besluit dat ze niet langer als zielige weduwe aangezien wilt worden en ook niet langer met medelijden benaderd wilt worden, ze besluit het roer om te gooien. Ze veranderd van baan en gaat voor de rijke, succesvolle, aantrekkelijke Zack werken. Zack wilt absoluut geen assistent die verliefd op hem zou kunnen worden, dat geeft alleen maar gedoe. Aan een man heeft Ellie totaal geen behoefte en de samenwerking blijkt dan ook snel een perfect match.

Ondanks haar nieuwe leven blijft Ellie worstelen met het verdriet om Jamie. Ze dagdroomt vaak over hem en op een bijzondere manier wordt haar verdriet in het verhaal beschreven.
Wanneer Todd, Jamies beste vriend van vroeger, onverwachts opduikt, voelt Ellie voor het eerst weer eens wat vlinders. Voorzichtig laat ze het toe en krijgt de smaak opnieuw te pakken.

Vanaf het moment dat Ellie bij Zack gaat werken weet je dat ze wel iets moet krijgen met elkaar. Maar het lot bepaald wel eens anders. Dit zorgt voor hilarische momenten waar ik zuchtend en oogrollend van heb genoten.

Meer recensies van Books and Blogs