Leugens & Lattes

Books and Blogs 08 juli 2019
Ik liep langs de boekenwinkel en zag door de openslaande deuren op de eerste tafel de nieuwste Lauren Weisberger staan. Ik deed letterlijk een vreugde dansje en ja ik klapte daarbij ook in mijn handen !! Meteen het boek gepakt en afgerekend.

Lauren Weisberger is één van mijn lievelings schrijfsters en ze heeft mij wederom niet teleurgesteld.
Want Emily Charlton is terug !
Ik vroeg mij al af hoe het haar verging.

Jaren nadat ze Runway en Miranda Priestly vaarwel zei , werkt ze als imagomanager voor de hotste sterren van Hollywood. Maar de volgende generatie ligt op de loer. Emily heeft een klapper nodig om relevant te blijven.
Die klapper vind ze in Karolina Hartwell.
Karolina heeft het allemaal: een fantastische man, een prachtig kind, een succesvolle modellencarière... en een strafblad. Als ze onterecht beschuldigd wordt van rijden onder invloed lijkt dat het einde van zowel haar carrière als haar huwelijk.
Emily ziet haar kans schoon. Samen met gezamenlijke vriendin en ex-topadvocate Miriam Kagan schiet ze Karolina te hulp.
Al snel blijkt dat Karolina erin is geluisd. Maar door wie ? En waarom ?

Op een briljante manier weet de schrijfster het jetset leven van Hollywood te laten uitvloeien naar het leven in een voorstad. Emily komt in de meest bijzondere situaties terecht en haar hilarische reacties daarop zijn met haar rollende ogen en sarcasme " typisch Emily "

Ook Miranda Priestly komt weer voorbij waarbij je een heerlijke throwback voelt naar the good old days van the devil wears prada. Emily kan wel wat hulp van Miranda gebruiken. Maar Miranda zou the Devil niet zijn als dat niet op haar bijzondere kenmerkende manier gebeurd.

Kortom een heerlijke feelgood zoals we van Lauren Weisberger zijn gewend. Met een beetje jetset, glamour, roddels, intriges, rehabs, lippenstiftviborators en het dikmakende leven in de voorsteden.

Een boek dat ik in een weekend uitlas en meteen zin kreeg om the devil wears prada opnieuw te lezen.

Meer recensies van Books and Blogs