Mening

Ik heb de eerste 2 seizoenen van de tv serie 'The 100' gekeken en wou daarom erg graag de boeken lezen.

Het verhaal gaat over een bevolking wat overleeft in de ruimte, omdat hun thuis planeet 'De Aarde'niet meer leefbaar is door een kernramp. Na jaren gaat het ook niet meer goed op het ruimteschip waar ze nu verblijven. Er zijn teveel mensen te weinig voedsel en zuurstof dus wordt er een groep criminelen (100 mensen) naar de aarde gestuurd om te kijken als de planeet weer leefbaar is. Dit word een zware taak voor de groep criminelen om te overleven op een planeet wat ze alleen maar kennen uit de boeken. Gaat dit ze lukken? Kunnen ze elkaar wel vertrouwen? En zijn ze wel echt de enigste op de planeet?

Een heerlijk Young Adult verhaal wat simpel geschreven is en daardoor makkelijk weg leest. De karakters zijn ook duidelijk en goed beschreven, alleen jammer dat er karakters weglaten zijn in de tv serie. Persoonlijk vindt ik het boek beter dan de tv serie omdat het echt zo anders is. De hoofdlijnen uit het verhaal worden wel gebruikt maar dat was het ook echt.

Dit boek is een fijn en leest makkelijk weg.

Het boek zelf ziet er mooi uit en past bij het verhaal. De kaft is een hardcover een pluspunt en het boek heeft een mooie hoeveelheid van 302 bladzijden. De Prijs is natuurlijk ook een pluspunt.

Ik zal het boek ook echt aan raden onder de Young Adult lezers en ook aan de mensen die de serie kijken. Waarom, omdat het echt anders is.

Sterren

Ik geef het boek ☆☆☆