ANUMORIA INITIATIE

Saphira 20 september 2016
Het boek speelt zich af in het jaar 2022 en gaat over een jongen genaamd Tom. Hij houd niet van water maar rond zijn 15 jaar komt hij over deze vrees heen. Op een dag veranderd alles om hem heen, hij kan gedachten horen en als het regent krijgt hij schubben en veranderd hij. Hoe kan dit? Hij gaat met zijn vader en een vriendin Meissa met op een boottocht en daar krijgt hij vele antwoorden. Hij is een zeemeerman en er zijn er meer zo als hem in Anumoria een stad op de bodem van de zee. Hier begint zijn zoektocht naar familie en vele avonturen.

Ik heb genoten van het boek. Het is een heerlijk verhaal waar Fantasy en technologie mooi samen komen. De verhaallijn is goed en duidelijk beschreven waardoor het boek avontuurlijk en romantisch overkomt. Het en geeft je daardoor de mogelijkheid om lekker mee te dromen in de onderwater wereld. Op sommige stukken had ik het gevoel dat het een beetje haastig geschreven was, maar het was niet storend. De hoofdstukken zijn niet te lang wat een pluspunt is. De karakters zijn duidelijk, leuk en vlot beschreven waardoor het fijn wegleest.

Het boek zelf is een paperback wat fijn in de hand licht. Helaas begint de folie na één keer te hebben gelezen los te laten. De mooie afbeelding op het boek komt goed overeen met het verhaal. Het boek is lekker dik 468 bladzijden maar daar merk je niets van want hij is zo uit.

Het is een moeilijk weg te leggen boek als je er in begint. Een echte aanrader. Ik kijk erg uit naar het volgende deel.

Ik heb geluk gehad dat ik de auteur heb mogen ontmoeten en er mee op de foto mocht. Heb ook nog een klein gesprek gehad met Robert. Hij komt over als een vriendelijk, gezellige man vol passie voor het schrijven van zijn verhalen. Dank je wel dat ik heb mogen genieten van uw wereld en dat u heeft het boek voor me gesigneerd waar ik heel erg blij mee ben.

Sterren

Ik geef dit boek ☆☆☆☆