De stem van de zee, het eerste deel van De Gave van de Selkie

Saphira 30 januari 2018
Wat een heerlijke dystopische trilogie is 'De Gave van de Selkie'. Een avontuurlijk, spannend en mooi verhaal heeft de schrijfster neergezet. Ik ben zelf gek op verhalen die te maken hebben met de zee, dus deze trilogie is echt wat voor mij. Het bijzondere aan dit verhaal is  dat de schrijfster  de Selkie mythe, Avalon, Koning Arthur en zelfs de legende van Excalibur heeft omgetoverd in een futuristisch verhaal. Dit heeft tot een prachtig resultaat geleid .

*Het eerste boek is een mooie kennismaking met de hoofdkarakters Nimeu en haar broer Arthur. Beide  personen zijn interessante en krachtige karakters die opgroeien bij hun oma. Vooral Nimeu heeft veel vragen naar haar moeder en krijgt regelmatig visioenen. Ze vindt op een dag haar moeders dagboek en haalt haar broer over om mee te gaan op een avontuurlijke zoektocht naar hun moeder. Op deze reis zullen ze te maken krijgen met hun magische familiegeschiedenis en krijgen ze meer antwoorden over de visioenen. De schrijfster heeft een vlotte en duidelijke manier van schrijven, waardoor het boek erg fijn te lezen is. Het verhaal komt langzaam op gang, maar blijft mijn nieuwsgierigheid het gehele boek vasthouden, waardoor ik moeite had om het boek weg te leggen. Sommige personages en locaties hadden wel iets beter uitgewerkt mogen worden. Dit zou het verhaal nog mooier en inleefbaard maken.

Het boek zelf heeft een mooie cover wat goed bij het verhaal past. Helaas is het niet een erg dik boek 275 bladzijden.

Ik geef dit boek 3,5 sterren

Bookloversaphira