HET VERVLOEKT GRAF, EEN GEWELDIG BOEK

Saphira 08 november 2017
MENING

Ik ben vroeger op vakantie geweest naar Egypte en dat heeft altijd een enorme indruk op mij achter gelaten, daarom ben ik aan deze trilogie begonnen.  Ook ben ik totaal niet bekent met deze schrijver, dus was het een gok om aan deze boeken te beginnen. Wat ben ik blij dat ik dit boek heb gelezen, heb erg geen seconde spijt van.

Het verhaal gaat over een prins Setne. Hij is een zoon van koning Ramses 2. Setne is anders dan zijn broer Ramese 3, hij houd van schrijven en lezen en is een briljante magiër. Op een dag is er een grafroof geweest waarbij een speciaal boek is gestolen. Dit boek kan  in verkeerde handen Ramses de Grote  vernietigen. Setne zet alles op alles om dit boek terug te veroveren. Hij krijgt hulp van Sekhet, een mooie bijzondere genezers.  Zal het Setne lukken op het boek in handen te krijgen? En Sekhet, is zij alleen een helper of betekend ze veel meer voor Setne?

Een mooi bijzonder en magisch verhaal vol spanning, magie en romantiek. Wat een geweldige schrijver is deze man. Vanaf de eerste bladzijde had Christian Jacq mij in zijn greep. Hij neemt je mee op een magische reis in het leven van het oude Egypte. Ik heb het boek verslonden. Het verhaal heeft een vlotte schrijfwijze en niet te ingewikkeld. Je kan echt merken dat de schrijver weet waar hij over schrijft en dat veel dingen gewoon echt gebeurd zijn en ze ook in het echt zo leefde. De karakters zijn goed uitgewerkt en ik kan mijn eigen erg goed plaatsen in hun,  wat het verhaal nog mooier maakte.

De cover past perfect bij het verhaal. Het boek zelf heeft 232 bladzijden. Persoonlijk een beetje aan de lage kant, maar past wel goed bij dit verhaal.

Dit boek is een echte aanrader voor alle lezers die van  avontuur, romantiek, magie en spanning houden.

Ik kijk erg uit naar het vervolg op dit boek.

STERREN

Ik geeft dit boek 4,5 sterren.

BOOKLOVERSAPHIRA

Meer recensies van Saphira