Sluimergeest, een geweldig vervolg

Saphira 19 februari 2018
MENING

In dit tweede deel gaat Fenna de strijd aan met haarzelf. Nu ze zo veranderd is is ook voor haar alles anders. Gelukkig heeft ze Arlan nog die haar steunt, alleen dit is niet altijd even fijn. Fenna heeft het emotioneel erg zwaar, maar wanneer er dingen gebeuren in de Drakenburgt, moet Fenna zich toch bij elkaar rapen en de strijd aan gaan om alles veilig te stellen. Zal dit haar lukken? En Arlan zal hij bij haar blijven? En wat is de rol van Gille in al dit?

Een spannend, emotioneel verhaal met een goede dosis fantasie en actie. Dit tweede deel van de Drakenzieler trilogie is echt veel beter dat het eerste deel. Het verhaal heeft een vlotte schrijfwijze, waardoor het erg fijn weg leest. Ook heeft de schrijfster het verhaal beter uitgewerkt en meer spanning ingebracht. Dit geeft mij een fijne leeservaring. Het hoofdkarakter Fenna ben ik helemaal weg van. Ze is origineel en groeit goed mee met het verhaal. Ik kan mijn eigen erg goed in haar plaatsen, dit is erg positief voor de leeservaring. Het was erg fijn dat de schrijfster meerder karakters uit het eerste boek beter heeft uitgewerkt, waardoor het verhaal meer tot zijn recht komt. Het gehele verhaal houd de schrijfster de spanning er in en af een toe een twist. Het verhaal is soms  een beetje voorspelbaar, maar dit is zeker niet storend.

Over het boek zelf. Het verhaal sluit erg mooi aan op het eerste deel, en wat een mooie cover heeft dit boek. Het past perfect bij het verhaal en geeft Fenna goed weer. Dit boek heeft een mooie aantal van 401 bladzijden een echt pluspunt.

Dit boek is een echte aanrader voor jonge en oud.

Ik kijk erg uit naar het volgende deel van deze gave trilogie

STERREN

Ik geef dit boek 4 sterren.

BOOKLOVERSAPHIRA

Meer recensies van Saphira