Spaans Bloed

Saphira 21 februari 2017
MENING

Ik heb mijn eigen aangemeld als proeflezer voor dit boek omdat het verhaal mij erg aansprak.

Het verhaal gaat over een jongedame genaamd Livia Jagersma. Dit is niet haar echte naam, want ze is geadopteerd. Livia komt oorspronkelijk uit Spanje, maar is op jonge leeftijd naar Nederland verhuist. Ze heeft alle connecties met haar verleden afgesloten met een reden. Op een dag krijgt ze een telefoontje uit Spanje. Het is een pastoor die verteld dat haar tante Pilar niet lang meer heeft te leven en haar nog graag zou willen zien. Livia is in shock want ze dacht, voor de afgelopen 16 jaar, dat haar tante was gestorven. Livia besluit om naar Spanje te gaan en daar begint een rollercoaster aan emotie, familie drama, liefde en de vragen over haar verleden waarom ze nooit meer wat heb laten horen van haar eigen aan de rest van de familie.

Het is een mooi, maar ook interessant en spannend verhaal wat ik moeilijk vond om weg te leggen. Ik zat er vanaf de eerste bladzijde goed in het verhaal en wou zo graag weten hoe het zat met haar verleden dat het boek ook erg snel uit was. Het verhaal is duidelijk en vlot geschreven. De omgeving in het verhaal is ook mooi beschreven, waardoor ik het gevoel kreeg dat ik ook echt in Spanje was. De karakters zijn sterk en goed uitgewerkt. Het verhaal is mooi opbouwend geschreven en had ook niet verwacht dat het die kant zou uitgaan.

Het boek zelf heeft een mooie kaft wat goed pas bij het verhaal. De hoeveelheid van 288 bladzijden is een mooi aantal wat goed past bij dit verhaal. Ik kijk uit naar meer werk van deze schrijfster.

Ik heb dit boek met plezier verslonden en vindt het een echte aanrader onder de roman lezers.

STERREN

Ik geef dit boek ☆☆☆☆