‘… en dit’, zei dr. Simiak, ‘is dan de materietransmitter.’

Begint één van de beste jeugdboeken uit de Nederlandse literatuur, bekroond met o.a. de Gouden Griffel en de Europese prijs vroor het beste historische jeugdboek. In 2019 werd voor de Stichting Geef een boek cadeau! de vierennegentigste druk uitgebracht.

Kruistocht in Spijkerbroek is het verhaal van Dolf, 15 jaar. Dapper, nieuwsgierig en een doorzetter, alles wat je in een hoofdpersoon maar kunt wensen. Als Dolf in de kerstvakantie een kijkje mag nemen in het laboratorium van bevriende wetenschappers, is hij meteen gefascineerd door hun nieuwste uitvinding. Een echte tijdmachine! Hij overtuigt de wetenschappers ervan om hem als proefkonijn te gebruiken en hem terug te sturen naar een riddertoernooi in 1212.

Maar wat als hij helemaal niet terechtkomt bij het riddertoernooi in Frankrijk maar in Duitsland, de plek waar dan net een Kinderkruistocht is vertrokken. Lukt het Dolf weer om op de afgesproken plek te staan om weer terug te reizen naar zijn eigen tijd?

Een klassieker voor een reden. Kruistocht in Spijkerbroek blijft als 12 jarige of 26 jarige even spannend, ontroerend en meeslepend. En misschien zelfs nog wat meer.

Lees mijn volledige leeservaring nu op www.booksandmacchiatos.com !

Reacties op: Leeservaring.

Kruistocht in spijkerbroek - Thea Beckman