“Het verhaal gaat dat er lang geleden, in een onderaards rijk waar geen leugens of pijn bestonden, een princes woonde die fantaseerde over de wereld van de mensen. Prinses Moanna droomde van een volmaakt blauwe hemel en een onmetelijke zee van wolken, van de zon en het gras en de smaak van regen… En op een dag ontsnapte de prinses aan haar bewakers en kwam naar onze wereld.”

Honderden jaren later staat een Ofelia met haar hoogzwangere moeder voor een labyrint. Het is een tijd van oorlog in Spanje, haar stiefvader’s wrede aard even beangstigd.

Maar Ofelia gelooft in sprookjes. En terwijl de strijd tussen het leger en het verzet in het bos oplaait, begint voor dit jonge meisje de lijn tussen fantasie en werkelijkheid steeds meer te vervagen. Als zij verstrikt raakt in een verborgen wereld vol duistere wezens, begint Ofelia zich steeds meer af te vragen of ze in een sprookje of nachtmerrie is belandt.

Magisch, mooi maar ook spannend en best eng zijn woorden die Pans Labyrint kunnen omschrijven. De wisseling tussen een oorlogsverhaal en een verborgen wereld vol geheimen is iets waar je als lezer nooit genoeg van kunt krijgen. Het is in de kern een boek over de kracht en moed van vrouwen en daarom zal dit verhaal, in film en in boek altijd relevant en geliefd zijn.

Pans Labyrint is een boek dat je raakt en nog heel lang zal blijven hangen. Als een oude mythe of geliefd sprookje.

Lees mijn volledige recensie nu op www.booksandmacchiatos.com of volg de directe link in mijn bio!

WINACTIE; En als je nu denkt 'Hey, dit boek wil ik wel lezen!' Dan heb ik goed nieuws! In samenwerking met Querido mag ik één examplaar weggeven op mijn Instagram (@booksandmacchiatos)!

Reacties op: Magisch, mooi maar ook spannend en best eng.

Pans Labyrint - Cornelia Funke
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,99