Ik moet toegeven, ik ben vandaag een beetje biased. Normaal probeer ik mijn recensies zo objectief mogelijk te schrijven, maar vandaag wordt dat toch best moeilijk. Want ik volg Janne Schuijn namelijk al een langere tijd op instagram. Ik luister haar podcasts en kijk de vlogs. Dus ik ga niet met een leeg hoofd dit boek in.

Een training van Janne, in oktober 2018, zorgde ervoor dat ik me besloot in te schrijven voor de open dag van de master Jeugdliteratuur. Een training genaamd ‘Manage je mindset in 5 stappen.’ En toen werd mijn mindset inderdaad even wakker geschud. Want ja, wat wilde ik nu echt graag een paar maanden geleden? Ja, die master gaan starten. Al ben ik 26 en woon ik bij mijn ouders en heb ik eigenlijk een andere richting gestudeerd. Dit is wat ik wilde, al vonden andere mensen dat gek.

En die schop onder mijn kont, kwam ik weer opnieuw tegen in dit boek. In al zijn passie, eerlijkheid en vooral nuchterheid. Want Janne Schuijn is echt de meeste nuchtere mindcoach van Nederland.

Het eerste boek van Janne Schuijn is een boek over mindset. En dan vooral om het ‘hoe’. Hoe creëer je een mindset die ervoor zorgt dat jij het leven gaat leiden dat jij wilt? In 13 hoofdstukken laat Wat nou als het ook anders kan? (2019) alle aspecten van mindset zien, van het imposter syndrome tot schuldgevoelens. Op een nuchtere manier, zonder drama maar wel met humor!

Lees mijn volledige recensie op www.booksandmacchiatos.com !

Reacties op: Nuchter, eerlijk, zonder drama maar wel met humor

Wat nou als het ook anders kan? - Janne Schuijn
Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker