Echt een aanrader!

Ilja Gort is de schrijver van Chateau Fatale. Ilja Gort is een auteur, maar ook een wijnboer. Het leuke vind ik wel dat het verhaal over wijnsmokkel gaat. Een verhaal over zijn eigen hobby/beroep.

Het begint met een proloog over een Afrikaans jongetje genaamd Youssouf Mbasa. Die geboren is met een witte huid en rode ogen, een albino genaamd. In Afrika wordt dat niet geaccepteerd en kunnen deze kinderen meegenomen worden. De ouders verstoppen hem en als Youssouf twaalf is vluchten ze naar Frankrijk. Daar kan Youssouf vrij leven. Maar Youssouf gaat snel zijn eigen gang en wordt een bekende in de criminele circuit. Hij laat zich Edelweis noemen.

Het verhaal zelf begint met Leonie. Een journaliste van een krant. Voor een artikel in de krant wordt Leonie gevraagd naar Corsica te gaan. Ze mag haar vriend meenemen. Voor hun ook een mooie vakantie ernaast, maar helaas komt er een bosbrand met alle gevolgen van dien. Haar geliefde overleefd dit niet.

Om even tijd voor zichzelf te nemen na deze gebeurtenissen gaat Leonie een tijdje naar een wijnboer Alain en zijn vader Didier. Alles verloopt rustig totdat Alain een contract ondertekend voor een ontzettende mooie deal. Alleen bij nader inzien is het niet zo’n fijne deal en wil Alain het contract verbreken.
Dit is echt de start van ontvoering, heel veel actie, verminkingen en moorden. Een strijd tussen de goede en de kwaden en wanneer zal dit stoppen.

Ilja Gort heeft een zeer goed verhaal in elkaar gezet. Het heeft me geboeid van begin tot eind. De schrijfstijl was ook fijn zodat het verhaal soepel en fijn te lezen was. Dit is zeker een aanrader.

Meer recensies van Brenda van Liere-Kroonen