Een heerlijk spannend boek.

In mijn bloed is mijn eerste ervaring met een boek Milou van der Will. Dit is tevens deel 1 van een Benthe Berg thriller.

Benthe Berg, journaliste bij een weekblad "De Vrije Pers", echtgenote en moeder wonende in het kleine Noord-Hollandse dorp Ringerdam.
Op een dag wordt het dorp geconfronteerd met het bericht dat er een pedofiel op het dorp woont en is opgepakt. Onder de slachtoffers is ook de dochter van Benthe Berg. Benthe gaat erachteraan en wilt dat de meeste ouders ook aangifte gaan doen tegen Rick V. Helaas stuit Benthe op veel tegenwerking. Het dorp denkt dat Rick V onschuldig is en dat ze zulke dingen zelf wel in het dorp oplossen. Benthe komt oorspronkelijk niet van het dorp dus zullen ze haar niet helpen en vooral niet als ze ook nog haar bevindingen publiceert in De Vrije Pers.
Rick V. krijgt een milde straf. Benthe laat dit er niet bij liggen en besluit om wraak te nemen. Benthe gaat Rick V. vermoorden. Ze begint alles flink uit te zoeken om alles zo goed mogelijk te doen als de tijd daar is. Dit alles voor haar Céline.

Ik vond het een heerlijk lezend boek. Milou heeft iets wat actueel veel in het nieuws is goed kunnen vertalen in een thriller. De verhaallijn zat goed in elkaar met een toch wel een verrassend eind.
Ik ben zeer benieuwd naar deel 2 van Benthe Berg.

Meer recensies van Brenda van Liere-Kroonen