Karen Hamilton heeft met De perfecte vriendin een mooi debuut weten te schrijven. De tekst op de achterkant van het boek maakte mij nieuwsgierig naar het hele verhaal.

Het verhaal begint met een proloog waarin de hoofdpersoon, Juliette, verteld over haar jeugd waarin ze een trauma heeft opgelopen dat haar de rest van haar leven achtervolgd. Haar broertje William verdrinkt, waar Juliette zelf verantwoordelijk voor is, en wordt ze tijdens haar middelbare schooltijd buitengesloten. Vanaf hoofdstuk 1 wordt je meegenomen in het plan van Juliette om haar ex-vriend Nathan weer voor zich te winnen. Dit resulteert in een vreselijke obsessieve. Ze volgt een opleiding tot stewardess zodat ze uiteindelijk op dezelfde vlucht als Nathan, die co-piloot is, naar Las Vegas kan vliegen. Daarnaast komt Juliette regelmatig bij Nathan thuis als hij voor werk in de lucht zit , wat ze ook doet bij een vriendin. Hierdoor probeert ze op een slinkse wijze in de vriendengroep van Nathan te infiltreren en zijn leven overhoop te gooien. Ook installeert ze een stalking app op zijn mobiel om precies in de gaten te houden wat voor berichten hij via social media verstuurt. Ondertussen probeert Juliette Nathan ervan te overtuigen dat ze een perfect stel zijn, ondanks dat Nathan duidelijk laat merken helemaal klaar met haar te zijn. Ze voert dan ook allerlei gemene en slinkse plannen uit om Nathan over te halen. Nathan is zich echter van geen kwaad bewust en denkt dat zijn nieuwe leven kan beginnen. Echter schijn bedriegt...

Vanaf bladzijde een werd ik eigenlijk meteen door het verhaal meegenomen en kun je niet meer stoppen met lezen. Je wilt graag weten hoe het verhaal afloopt en wat voor idiote ideeën en psychopathische plannetjes Juliette nu weer bedenkt. Het verhaal krijgt zo iedere keer een andere wending. Wat ik jammer vind aan het verhaal is dat Nathan weinig tegengas geeft, hierdoor word Juliette als echte ´winnaar´ van de strijd neergezet. De spanning in het boek had voor mij meer gemogen. Tevens keek ik erg uit naar de ontknoping van het verhaal, maar je word als lezer eigenlijk beduusd achter gelaten. Een boek met een open einde of materiaal voor een vervolg. Wie zal het weten.

Reacties op: Stalking ten top

De perfecte vriendin - Karen Hamilton
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,99 Bestel het e-book € 8,99