Gewoonweg ontroerend

Sannexx 30 april 2015
Goed. Ik moet eerlijk zijn: ik heb dit boek gelezen toen ik nog op de basisschool zat, en het heeft mij destijds betoverd. De beoordeling die ik dan ook heb gegeven, is gebasseerd op mijn leeservaring van toen ik ongeveer 11/12 jaar oud was. Wil ik het boek nog een keer lezen? Nee.

Ik wil de ervaring die ik toen bij het lezen van dit pareltje heb opgedaan, niet vervangen door nieuwe. Dat is namelijk het probleem bij mij (ik weet niet of anderen dit ook hebben, maar goed): ik ben erg kritisch. Misschien een beetje té kritisch, om eerlijk te zijn. En daarom wil ik dit boek niet nog een keer lezen. Ik weet namelijk gewoon zeker dat ik dit boek een veel lagere waardering zal gaan geven als ik dat doe.

Want dit boek is geweldig, echt waar.

Meer recensies van Sannexx