Fantasy? Thriller?

15 maart 2016
Bij een het genre 'thriller' denk ik niet aan Playground en Playground voldoet ook niet aan het genre 'fantasy'. Bij playground denk ik aan aan een speelplaats en Nederlanders zijn altijd goed. Behalve dus in Playground want daar is niets wat het lijkt. Dit is dus een boek dat niet voldoet aan de 'gemiddelden' en dat maakt het een spannend boek want spannend is het zeker.

Niet de standaard Lars Kepler maar vooruit Sonja Bakker heeft ook een erotisch boek geschreven voordat ze verder ging met een nieuw dieetboek. Vlees noch vis. Het kan vriezen, het kan dooien. Ying en Yang. Je vindt het een verschrikkelijk boek of je kijkt reikhalzend uit naar het tweede deel van de trilogie en ik behoor tot de laatste categorie.

Lars Kepler kan het en durfde het, van de platgetreden paden afwijken en een nieuw genre aanboren. Want was is het nou? Het is geen thriller, maar heeft wel veel elementen ervan. Het is geen fantasy, er komen bijvoorbeeld geen draken in voor en men is niet op jacht naar een ring maar de omgeving is allesbehalve 'normaal'. Geen licht aan het eind van de tunnel in ieder geval.

Ze zijn absoluut van het, platgetreden, pad af en als lezer kan ik daar alleen maar happy mee zijn en stop ik er mee om dit boek in een hokje te plaatsen. Thriller? Fantasy? Who cares....

Gewoon heerlijk om te lezen en ongelooflijk spannend. Wat wil een lezer nog meer.....

Meer recensies van