Interessant.

Carina 10 april 2016
Het boek is zeker interessant geschreven maar krijgt toch van mij maar 3 sterren. Het liefst zou ik 3,5 geven maar dat kan helaas niet.

Een mening geven over dit boek was niet zo makkelijk als ik had verwacht. Het boek is vooral gebaseerd op een persoonlijke mening, ervaringen en een paar onderzoeken. Feminisme en seksisme zijn dingen die veel voorkomen in ons dagelijks leven en dan ook vaak mee worden geconfronteerd. Dat is iets waar je bijna niet aan kan ontkomen.

Het boek is snel geschreven, en leest makkelijk weg. Wel voor de mensen die meer moeite hebben met engels: er zitten behoorlijk wat engelse stukken in verwerkt. Voor mij was dit gelukkig geen probleem.
Ik had wat meer humor verwacht, maar ik kon deze niet zo goed vinden (of heb gewoon een totaal andere vorm van humor natuurlijk).

Het boek is leuk, maar nog een keer lezen zou ik niet. Ik had grotendeels het gevoel dat de schrijfester soms haar mening wilde op leggen en dat alleen die juist was. Verder herkende ik mijzelf er minder in, ws omdat ik er minder mee te maken krijg.

Ik vind het boek wel ontzettend geschikt voor jongeren/tieners, en om over te discussiƫren. Ik denk dat zij nog veel van elkaar kunnen leren op dit vlak.

Opvallend: De cover, fel rose, leuke titel, de plaatjes in het boek zelf en dat ze ook haar eigen fouten toegeeft.

Meer recensies van Carina