heb genoten

carine clerx 18 december 2016
De laatste dans van Rose en Jane.
We ontmoeten Rose als ze aankomt in Kings Cross station in Londen in 1943.Ze ontvlucht haar trieste verstikkende leven en haar familie.Ze hoopt een beter leven tegemoet te gaan.Als ze vrijwilligster wordt bij het rode kruis gaat een andere wereld voor haar open.Ze leert vriendinnen kennen en samen met hen danst ze iedere avond met Amerikaanse soldaten in Rainbow Corner.Zo leert ze Danny kennen die haar misbruikt en dan achterlaat.Ze komt pas op het einde van de oorlog te weten wie hij eigenlijk was.
Jane wordt voor het altaar in de steek gelaten door haar rijke vriend.Ze vlucht een kroeg binnen en ontmoet Leo.In een roes besluiten ze te trouwen waar ze beiden al heel vlug spijt van krijgen.Dan krijgt Leo telefoon dat zijn oudtante ziek is en niet lang meer te leven heeft.
Jane en Leo staan oudtante Rose bij in de laatste periode van haar leven.Het kersverse paar groeit in deze moeilijke tijd naar elkaar toe.
Is een goed geschreven en gemakkelijk te lezen boek.
Het is de eerste keer dat ik een boek las van Sarra Manning.Het is me goed bevallen en ga zeker meer van haar lezen.

Meer recensies van carine clerx