Teleurstellend

Carine 06 september 2018
Toevallig een exemplaar in de bibliotheek tegengekomen en naar huis meegenomen, hoewel er thuis nog een paar ongelezen exemplaren uit de reeks "Q" op de plank staan. Daarmee ben ik dus van de eerste boeken in de reeks meteen naar de laatste overgesprongen. Hoe groot mijn enthousiasme ook was over de eerste boeken, des te groter is mijn teleurstelling bij dit laatste boek.Het verhaal is niet meer geloofwaardig, spannend noch beklijvend. Mijn aanvoelen is dat de schrijver best ophoudt met de serie en het over een andere boeg gooit. Om het met de woorden van een andere recensent te beschrijven: "De koek is op". Dit heb je nu eenmaal met succesvolle reeksen. Die worden zodanig uitgepuurd dat er op het einde maar een flauw afkooksel meer overblijft. Dat fenomeen vind je trouwens ook in veel Netflix-series terug. Alsook in de tweede serie van de Swaenenburgs. Misschien wordt het tijd dat Jussi Adler Olsen zichzelf opnieuw uitvindt.

Meer recensies van Carine