Dit boek mocht mee in de vakantie koffer dus in mijn geval werd het op een tropisch strand starten in een boek waar iedereen al can alles had gezegd. Aangeprezen volop. Natuurlijk is het aangrijpend wat je leest, zo n klein meisje met een moeder die niet in staat is volwassen te zijn. Kwetsbaar ondergaat ze alles wat haar overkomt. En toch, het grijpt me niet bij de strot: de voorspelbaarheid wellicht of toch de schrijfwijze die vlak is en geen ruimte laat voor eigen invulling aan het verhaal. Je leest het vlot door maar laat niets achter en dat zou je wel verwachten bij zo n heftig verhaal. En dan voelt het toch een beetje als een niemendalletje, hetgeen afbreuk doet aan het waarheidsgehalte. Het is dus een: dit is mijn gruwelijke verhaal-punt . Neemt niet weg dat de Nederlandse werkstudent het erg fijn vond dat ik het haar schonk. Zij verheugde zich erop, evenals haar huisgenoten dus eind goed, al goed.

Reacties op: Voor mij geen lieveling sboek.

Bestel het boek bij Libris vanaf 13,50 Bestel het ebook bij Libris voor 9,99
Bestel het boek bij Blz. vanaf 13,50 Bestel het ebook bij Blz. voor 9,99