Jammer Harlan, volgende boek graag beter

Caroline Leesmachine 10 september 2014
Ik ben een grote fan van Harlan Coben maar ik moet zeggen dat de laatste paar boeken me nogal teleurstellen. Neem nu dit boek Zes jaar. Naar mijn idee heeft hij het op hoge snelheid geschreven; ik vind het soms zelfs een beetje kinderachtig. Hij wil zogenaamd grappig zijn maar drijft dat veel te veel door. Bovendien gaat het hier en daar zelfs op chicklit lijken. In het verhaal zelf vind ik een groot aantal dingen onwaarschijnlijk. Het is niet-onweglegbaar, m.a.w. ik vind het onder zijn niveau. Het boeit niet en de personages zijn oppervlakkig.
Normaal gesproken heeft hij een hoop credits van mij, maar dit gaat me te ver. Ik kan me niet voorstellen dat zijn redacteur hier niets aan heeft gedaan! Het lijkt erop alsof het gemiddelde van 1 boek per jaar iets te hoog gegrepen is. Harlan: neem gewoon 2 jaar voor een boek en schrijf ze weer zoals vroeger.

Meer recensies van Caroline Leesmachine