Een verslavend spannende roman serie

Caroline Kuiper 22 juni 2019
Wat een heerlijke serie is dit zeg, de C-serie van Esther van der Ham. Een spannende roman serie met boeken die ook goed standalone te lezen zijn, maar natuurlijk is een serie altijd fijner als je vanaf deel 1 leest.

Deze keer is Lisa de hoofdpersonage, ze werkt als journaliste voor de plaatselijke krant en bijt zich altijd vast in onderwerpen die haar aandacht trekken.

Het boek begint met een proloog, Later, deze laat je al meteen op het puntje van je stoel zitten.

Lisa helpt haar nicht Annabel en haar man Jorg in hun B&B, deels om even onder te duiken voor een hoteleigenaar waarover Lisa een stuk in de krant heeft geschreven. Deze hoteleigenaar is niet gediend van het snuffelen van Lisa in zijn zaken. Terwijl ze in de keuken van de B&B aan de koffie zitten blijkt Floortje weg te zijn, de dochter van Annabel en Jorg. Er ligt een briefje en dan is het duidelijk, Floortje is ontvoerd.

Ruilen. Lisa voor Floortje. Zie advertentie in de krant voor locatie en tijd. Rubriek Kleintjes.

Ik was na deze proloog meteen getriggerd en was zo benieuwd wat er was gebeurd en vooral wat had Lisa geschreven in de krant om iemand zo boos te maken.

De hoofdstukken worden af en toe onderbroken door schuingedrukte stukjes, die worden verteld door de dader, in de ik vorm. Hoeveel keer ik niet van dader ben gewisseld, omdat ik steeds weer iemand anders op de korrel had. Geweldig die plottwisten, die je dan op het verkeerde been zetten en waardoor iedereen een verdachte zou kunnen zijn.

Soms had ik wel eens zo iets van Lisa, wat doe je dom, je gaat te ver met je zoektochten. Maar ook vond ik haar wel heel vasthoudend je bent journalist en de onderste steen moest boven komen, dat was haar statement, maar hoever ga je dan voor de waarheid? Dat een klein meisje wordt ontvoerd, dat zal toch niet Lisa haar bedoeling zijn geweest en hoe gaat ze haar terug vinden. De waarschuwingen waren er echt wel steeds.

Meer recensies van Caroline Kuiper