Recensie Conflict

17 januari 2014
Conflict is het debuut van Susan Moonen. Een dun boekje dat gaat over lange vriendschap. Eva en Lotte zijn al sinds hun kleutertijd onafscheidelijk. Maar houd deze vriendschap stand en kan deze eventuele scheurtjes ook weer gelijmd worden dat zijn 2 vragen die bij mij tijdens het lezen bezighielden. Als je begint te lezen is het al vrij snel duidelijk hoe het verhaal in elkaar steekt en mede hierdoor is de spanning vrij nihil. Susan verteld het verhaal vanuit Eva waardoor het in de ik vorm is geschreven. Qua karakters geeft Susan vrij veel bloot van hun privélevens maar op één of andere manier trekken ze je niet het verhaal in. Jammer .....maar wel een boek wat heerlijk snel leest en voor mij is het een boek wat je snel en makkelijk tussendoor leest. Een debuut waar Susan veel van kan leren door in haar volgende boek de karakters meer eigen moeten worden het plot langzamer laten verlopen en de spanning opvoeren .