Ruud en Lysanne zijn op verzoek van Lex (een lid van de Illuminati) voor een weekend naar zijn kasteel in België vertrokken. Als ze aankomen lijkt het wel of ze dromen van alle pracht en praal maar dan breekt de hel los....
Ze zijn getuigen van verschrikkelijke gebeurtenissen om daarna te worden aangesteld als de beheerders van het kasteel.
De twee rechercheurs Daan en Teun houden Ruud en Lysanne in de gaten omdat ze worden verdacht als betrokkenen van moord. Gedurende het onderzoek raken Ruud en Lysanne vermist en tijdens de zoektocht naar hun stuiten ze op de geheimen van de Illuminati en personen die betrokken zijn bij het satanisme.

De hel van Octagon is het vervolg op “De verscheurde vrouw”. Je kan dit boek goed afzonderlijk van elkaar lezen maar het is een pre als je “De verscheurde vrouw” heb gelezen zodat je de personen kent en beter begrijpt.
In De hel van Octagon wordt de nadruk meer op de Illuminati en het satanisme gelegd. Tijdens het lezen val je van de ene verbazing in de andere over hoe mensen zich kunnen gedragen en elkaars handen boven het hoofd weten te houden. Dit wordt op een bijzondere mooie wijze beschreven maar ook de gruweldaden die worden gepleegd worden niet uit de weggegaan en tijdens het plegen ervan vroeg ik mezelf af hoe is dit toch mogelijk dat mensen dit kunnen doen.
Is het fictie of non fictie wat je allemaal te lezen krijg van deze groepering is een gedachte dat bij me opkwam.
De twee verhaallijnen worden goed afgewisseld en gecombineerd waardoor het een heel mooi geheel is .

De hel van Octagon is een boek dat je van verbazing van wat er allemaal gebeurd in één adem uitleest.

Reacties op: De hel van Octagon

Bestel het boek bij Libris vanaf 17,95 Bestel het ebook bij Libris voor 8,99