Ik werd door het verhaal aangetrokken ondanks dat ik niet echt een fantasy lezer ben laat staan een sub-genre van Fantasy .Maar ik heb mijn menig bijdraaien moeten draaien terwijl ik aan het lezen was en het vooroordeel over Fantasy overboord moeten gooien. Dit boek speelt zich af in de huidige tijd met bovennatuurlijke krachten en niet vergeten de fantasy. Jeaniene weet dit te combineren met een dosis seks,humor en spanning. Het leest vlot en is helemaal van deze tijd en zal menigeen aanspreken. De karakters zuigen je het verhaal in en laten je niet meer los totdat je het uit heb en achterblijf met vragen zoals en nu.... hoe gaat het verder .... wat gaat er nog meer gebeuren . Jeaniene heeft Cat en Bones de hoofdpersonen ieder zijn bijzondere karaktertrekken die geweld niet uit de weg gaan gegeven. Ieder heeft zo zijn eigen beweegredenen voor dit geweld maar tevens beschrijft Jeaniene Cat en Bones ieder met eigen menselijke karaktertrekken en sores hierdoor mag je ze meteen. Tijdens het lezen weet Jeaniene je te verrassen door het verhaal een andere wending te geven. Knap staaltje van schrijven en ook al lees je niet dit genre laat je verassen en meeslepen in het heden en verleden.

Halverwege het graf is het eerste deel van de Nachtjagers-serie. Deel 2 komt in februari uit en heeft als titel Met één been in het graf.

Reacties op: Recensie Halverwege het graf