Heerlijk light-reading boek !

ClnMs 13 juli 2019
Het verhaal begint op 15 juni 1815. Op de vooravond van de slag bij Waterloo, op het legendarische bal van hertogin Richmond. James en Anne Trenchard zijn uitgenodigd, omdat James een belangrijke leverancier en proviandmeester is.
Hun dochter Sophia laat een grote indruk na bij Edmund Bellasis, maar hij is echter de neef van de hertogin en dus erfgenaam van een prominente Britse familie. Velen stelden deze avond hun reputatie in de weegschaal om nog wat plezier te beleven, voor ze van elkaar gescheiden zouden worden. De gevolgen van dit bal komen tot uiting in ieders leven, 25 jaar later, als beide families neerstrijken in de nieuwe buurt Belgravia.

Het verhaal uit 19e eeuw in Engeland gaat over liefde, ergernissen, roddels, intriges, leugens en geld. Dit zijn herkenbare zaken, ook in onze tijd en in onze omgeving. Er gebeurt heel veel achter deze welvarende deuren. Het boek is onderverdeeld in 11 hoofdstukken met steeds een cliffhanger aan het einde van ieder hoofdstuk.

Totaal uit mijn comfortzone, want mijn voorkeur gaat normaal uit naar thrillers, maar ik ben aangenaam verrast. Het boek voert je terug in de tijd, een keer iets anders. Je komt ieder hoofdstuk meer en meer te weten over ieder karakter, en je blijft lezen om alle puzzelstukjes in elkaar te laten vallen. De schrijfstijl is fijn, maar door de vele sfeerbeschrijvingen en dialogen lees je er toch makkelijk doorheen. Kortom: meeslepend en heerlijk zomerboek!

Meer recensies van ClnMs