Chantal Decoster 15 augustus 2012
ik heb het boek via Crimezone ontvangen en ben vol entousiasme beginnen te lezen. Spijitg genoeg kon het boek me weinig boeien en ik heb echt moeite moeten doen om het uit te lezen.
Het verhaal begint in een klein dorpje en hoofdpersonage is Harry Smith, advocaat in dat dorpje en getrouwd met Mary, een depressieve vrouw die zwaar aan de pillen zit. Alle vrouwen vallen voor Harry's blauwe ogen en ook Harry is niet ongevoelig voor deze vrouwelijke interesse en deelt met de ene na de andere het bed.
Het verhaal begint pas goed als steenrijk zakenman en kasteelbewoner van het dorp Frederico Gomez op een dag in Harry's kantoor staat met 2 van zijn "medewerkers" en een koffertje vol geld. Harry wordt verzocht om zijn belangen te behartigen en een aantal nepfirma's op te richten. In ruil daarvoor krijgt hij veel geld. Een tijdje later wordt Gomez vermoord met een tie wrap en er volgen nog andere identieke moorden. Zelfs Harry wordt op een bepaald moment hoofdverdachte nr 1 omdat al deze mensen een link met hem hebben. Het plot is wel goed maar wordt plots kort samengevat in een epiloog en er wordt verwezen naar het 2e deel van deze serie. Spijtig, maar ik zal geen volgend boek van deze serie kopen.

Meer recensies van Chantal Decoster