Een ideaal meidenboek

Chantal Hutchison 27 februari 2015
The look is een grappig verhaal, maar toch ook zielig. De auteur van The Look heeft dit verhaal op zo’n manier geschreven dat het makkelijk en leuk blijft voor kinderen, maar dat het niet minder interessant wordt voor jongeren. Het verhaal gaat over twee zussen, Ted en Ava. Ted wordt gevraagd voor modellenwerk. In eerste instantie wilt ze dit niet gaan doen, maar omdat haar zus Ava altijd model wilde zijn maar dan plots ernstig ziek wordt besluit ze te luisteren naar Ava’s advies om het wel te doen. Het blijft interessant omdat je met allebei de personages mee gaat leven. Wat dit boek vooral leuk maakt is dat dit Ted een sterke eigen wil heeft en zich niet mee laat slepen in de modellenwereld.

Dit boek is zowel leuk voor kinderen als voor jongeren. Het verhaal is niet heel gedetailleerd beschreven wat soms wel wat jammer is, bijvoorbeeld de opdrachten voor het modellenwerk wat Ted gaat doen, die zijn kort in één bladzijde beschreven. Daar had ik het liefst wel wat meer over gelezen.

Het is een ideaal meidenboek.

Meer recensies van Chantal Hutchison