Simpel vermaak

Chantal 28 november 2017
PLUSPUNTEN
- De schrijfstijl is prettig leesbaar en is zeer geschikt voor jongere lezers.
- Hoewel de bijpersonage wat stereotiep waren, gaven ze wel pit aan het verhaal.
- Er waren genoeg plot twists om het verhaal interessant te houden, zodat je door bleef lezen.
- Het boek bevatte een aantal interessante thema’s: hoe ver ga je voor familie? En gemeenschap versus individualisme. Interessante thema’s die beiden stof tot nadenken geven.

MINPUNTEN
- De hoofdpersoon is een personages dat je snel vergeet. Ze is onopvallend en saai. Ze heeft geen eigenschappen of gewoonten die maken dat je je haar herinnert.
- Er is een grote focus op het plot en de actie, waardoor de ontwikkeling van personages achterblijft. Of dit je uitmaakt hangt af van je smaak. Zelf vind ik de ontwikkeling van personages belangrijk in een verhaal
- De ‘behandeling’ zelf was geloofwaardig, maar de gebeurtenissen erom heen, het doel en de achtergrondinformatie waren totaal ongeloofwaardig. Dit maakte het verhaal een stuk zwakker dan het had kunnen zijn.
- Het einde voelde afgeraffeld. Bovendien was er op het einde een bepaalde scène die de mogelijkheid zou kunnen geven tot een sequel. Deze scène viel op een negatieve manier op. Hij paste niet in de afronding van het verhaal.

AANBEVELING: ik zou dit boek niet actief aanbevelen. Het is zeker geen slecht boek, maar vooral volwassen zullen bepaalde elementen saai en/of ongeloofwaardig vinden. Bovendien zijn er betere YA thrillers die over een soortgelijk onderwerp gaan. Dit boek is wel heel geschikt voor de jongere lezer.
BEOORDELING: 3/5 sterren

Meer recensies van Chantal