1 van de beste thrillers die ik dit jaar heb gelezen.

Die is mijn 2e boek voor Koogo. Op de achterkant staat.De Duitse Karin Slaughter wat ik wel een eer vindt voor de schrijfster, de verwachting lag dus best wat hoger dan normaal maar het was zeker de vergelijking waard.

Het boek begint met een krantenbericht van 16 jaar geleden over een brand in een jeugdinrichting.

Het verhaal speelt zich 16 jaar later af.

Er wordt een vrouwelijk lijk gevonden, die door messteken om het leven is gebracht. Georg Stadler van de politie denkt volgens mij heb ik dat eerder gezien, recente datum. Alleen 1 probleem die dader zit vast!

Omdat hij het niet vertrouwd laat hij een buitenstaander naar de 2 dossiers kijken. Dat is Liz (Elisabeth) Montario een psycholoog, ze is gespecialiseerd in seriemoordenaars en geeft 1 dag per week lesgeeft op de universiteit. En is ook de auteur is van het boek Verborgen patronen.

Dan wordt er nog een moord gepleegd en wordt Liz en officieel bijgehaald als adviseur, haar collega verdwijnt nadat hij wat privés voor haar op internet had uitgezocht.En wat heeft haar verleden hiermee allemaal te maken heeft.

Echt een goed spannend boek, leest lekker weg en smaakt naar meer. Ik zet Karen Sander op mijn te volgen lijst.

Meer recensies van chantal van luytelaar