Lexicon. - Max Barry

Ik heb dit boek met plezier gelezen. Het is geen standaard thriller, maar het was wel een lekker boek om te lezen.
Het was even wennen dat het verschillende tijdsperiode afspeelde met de zelfde personen. Maar op het eind vallen alle puzzelstukjes op zijn plaats.

Het boek begint met een man die Wil heet en die op het vliegveld; "opgepakt/ontvoerd" wordt. Hij word meegenomen en er gebeuren rare dingen. Zijn vriendin is niet wie hij dacht. Erg vaag allemaal.

Er is ook nog spraken van Emily, dat is een meisje van 16 jaar die op straat leeft, ze leeft van een soort balletje balletje versie met kaarten. Ze wordt opgemerkt door een groep scouts die mensen zoeken voor hun speciale school. Ze wordt getest en ze haar vragen.

Gaandeweg leer je wat deze personen met elkaar te maken hebben. Alles draait om het plaatsje Broken in Australie en wat daar is gebeurd. Een geheime organisatie die woorden test, en mensen opleid ermee te werken.

Meer recensies van chantal van luytelaar