King maar dan anders!!

Dit verhaal van Stephen King is een hele andere dan de horror verhalen die hij normaal schrijft, Dit is meer een sprookje. Niet dat het zoetsappig is maar voor Stephen King.....

Het speelt zich af in het koninkrijk Delain, waar de zoons van koning Roland opgroeien.
Thomas en zijn 5 jaar oudere broer Peter, en omdat hun moeder Sasha gestorven is bij de geboorte van Thomas, is hun opvoeding een beetje overgelaten aan personeel.

De koning is na de dood van zijn vrouw steeds meer onder invloed van Flagg de koninklijke magiƫr komen staan, die hem als marionet gebruikt en dus het land feitelijk bestuurd. De koning is klein en gedrongen, lust wel een drankje en is (ondanks dat Thomas zo erg op hem blijkt te lijken) meer gesteld op de knappere broer Peter die hij prijst en ophemelt.

Waardoor Thomas hem gaat haten.
Flagg zit dat en gebruikt het om hem in zijn net te schrikken.

maar wat er gaat gebeuren moeten jullie zelf maar lezen, het gaat over trouw, relaties en verschillende keuzes die worden gemaakt.......ten goede of slechte.

Ben toch wel blij dat ik mee mocht doen met deze leesclub was een positieve ervaring met de Stephan King boeken.

Meer recensies van chantal van luytelaar