Recensie Ze weten niet wat ze doen. door Jussi Valtonen

Deze heb ik gelezen voor uitgeverij signatuur via hebban.nl.
Het was een buzzboek, dat is een boek waarover je extra praat, berichten post en zo.

Het boek gaat over De Finse Alina die een relatie krijgt met de joodse Amerikaan Joe Chayefski, die neurowetenschaper is. En hij besluit in Finland te gaan wonen.

Maar het loopt niet zoals verwacht, en hij vertrekt weer naar Amerika.

Verhaal speelt zich af een hele poos later als hij wordt bedreigt door dierenactivisten en dat niet alleen op zijn werk. En dan krijgt hij ineens een vaag telefoontje van Alina over hun zoon Samuel.

In Amerika is hij opnieuw getrouwd met Miriam en samen hebben ze 2 dochters waarvan de oudste van 15 jaar is geselecteerd om in een testteam te zitten. Maar allemaal beetje vaag wie daar achterzitten.
Zelf doet Joe behalve zijn wek ook, veel extra wetenshapelijk nakijken voor tijdschriften.

Vondt het opzich wel en goed verhaal, misschien had het wat korter gekund.
Ik hou er wel van dat er onderwerpen besproken worden waar je over moet nadenken, zoals dieren proeven. (maar dat is niet het enigste onderwerp van dit boek).

De vraag die tijdens het lezen in mij opkwam was “In hoeverre ik onbewust beïnvloed wordt / ben?”

Ik geef dit boek een 7,5!!!

Reacties op: Om over na te denken!!

Bestel het boek bij Libris vanaf 19,95 Bestel het ebook bij Libris voor 11,99
Bestel het boek bij Blz. vanaf 19,95 Bestel het ebook bij Blz. voor 11,99