Slimme oorlosgsthriller

ChantalH 29 december 2017 Hebban Team
Dit is een verhaal dat zich voornamelijk afspeelt in het concentratiekamp Auschwitz. Dit is levensecht beschreven. Maar het verhaal draait om het verkrijgen van een formule van iemand, Alfred Mendl die in Auschwitz is beland. Hiervoor gaat de Pool Nathan Blum, die succesvol is gevlucht uit Polen, naar Auschwitz. Met behulp van het Poolse verzet wordt hij Auschwitz binnen gesmokkeld en moet hij Alfred Mendl zien te vinden en hem dan weer uit Auschwitz zien te krijgen. Wat brengt iemand ertoe om zo’n heldendaad te verrichten. Wie laat zich vrijwillig opsluiten in Auschwitz. Het boek is heel realistisch geschreven en het zou zo echt gebeurd kunnen zijn. Andrew Gross heeft dit heel mooi gedaan. Ook al is het een gruwelijk en triest verhaal, het is ook heel erg spannend en toch ook wel verrassend. Ik heb het met heel veel plezier gelezen.

Meer recensies van ChantalH