Veel verhaallijnen

In 'De doden hebben geen verhaal' zijn veel hoofdpersonen in een aantal verhaallijnen. Deze verhaallijnen spelen zich in en voor de Tweede WO en in 2003. Er worden menselijke resten gevonden in een bos. En er is een man vermoord, gruwelijk. De inspecteur Bergmann wordt geconfronteerd met deze dode en de menselijke resten en gaat op onderzoek uit. Bergmann zelf heeft een gewelddadig verleden oftewel mishandeling vrouw en kind. En dat wringt ook. Het boek bestaat uit korte hoofdstukken die elke keer een verhaal vertellen in de desbetreffende tijd. Dat Noorwegen bezet was in de Tweede WO las ik op google, en dit boek vertelt het verhaal van Noorwegen in oorlogstijd. Het is een dikke pil met uitgebreide beschijvingen, concnetratie is vereist want er komen heel veel personen in voor die een rol spelen. Gard Sveen heeft kennsi van zaken van materieel en wapentuig. De doden hebben geen verhaal is zijn debuut.

Meer recensies van Charlotte Veltman