Superspannende thriller

Charlotte Veltman 21 augustus 2015
Niels Oxen is de hoofdpersoon in de Oxenreeks van Jens Jensen, een Deense schrijver. Alhoewel de titel 'De hondenmoorden' niet een boek is dat ik zou willen lezen omdat ik niet wil lezen over martelingen of mishandelingen van dieren is dat in dit boek gelukkig niet het geval. Ja er worden honden gedood, maar geen uitgebreide scenes. Ik ben dol op Scandinavische thrillers en Jensen heeft mijn leeshonger absoluut gestild met dit boek, prachtige zinnen, mooie uitspraken maar ook humor. Vanaf het begin word je getriggerd en ben je in boek verzonken, het is net een film die aan je voorbijtrekt, al lijkt het wel of je zelf in het bos staat. De hoofdpersonen zijn prettige menselijke personen met demonen uit het verleden. Er wordt in dit boek een aantal moorden opgelost, maar er is genoeg verhaalstof voor een volgend boek waar ik met plezier naar uitkijk.

Meer recensies van Charlotte Veltman