Spannende roman

Charlotte Veltman 06 november 2014
En Passant is het eerste boek dat ik gelezen heb van Esther Kreukniet en ik wil graag eerdere romans van haar lezen. En Passant is niet zo heel erg spannend, het perspectief wel bijzonder. Het verhaal wordt verteld vanuit Michelle die in coma ligt en allerlei flashbacks heeft en ook gehandicapt blijft na een ongeluk. Beetje bij beetje wordt alles ontrafeld en komt aan het einde samen. Niet alle personen die aan bod komen worden uitgewerkt en dat vond ik wel jammer. Mede omdat Michelle toch net veilig is ook al ligt ze in ziekenhuis. Esther Kreukniet heeft invoelingsvermogen, de onmacht maar ook het verdriet. Michelle is wel een verwend prinsesje. Onverachte gebeurtenissen vinden plaats. Het is geen happy einde en dat hoort ook niet in dit boek. Ik heb het met plezier gelezen want Kreukniet heeft een gemakkelijke manier van schrijven en het leest plezierig.

Meer recensies van Charlotte Veltman