Spanning is voelbaar

Charlotte Veltman 29 december 2014
In Stalker worden filmpjes van vrouwen gezet op YouTube, vlak daarna worden ze gevonden, vermoord. Stalker geeft een eng gevoel, het gevoel dat je bespied wordt in je eigen huis, waar je je vertrouwd en veilig voelt.

Op zoek naar de moordenaar komen ouden zaken boven, want het lijkt erg op een eerder gepleegde misdaad, maar degene die het toen gedaan heef zit nog steeds vast. Verrassend is dat een eerder doodverklaarde inspecteur wederom zijn opwachting doet, en dan weet je wat er gebeurd was.

Het boek is spannend, maar niet altijd, op een gegeven moment moet je wel doorlezen want het wordt dat een beetje saai en dat had ik niet verwacht. Maar overal is Stalker een goed boek, en zeker als je van Scandinavische thrillers houdt een aanrader.

Meer recensies van Charlotte Veltman