De eilandenruzie

16 juni 2019
!In deze review komen spoilers en mijn ongezouten meningen in voor!
Review 59#

Ben helemaal niet bekend met deze serie, heb dit boek zonder de achterkant te lezen meegenomen uit de kringloop. Vind de tekening op de voorkant niet echt mooi getekend en de achterkant verraad al het hele verhaal. Ook vertelt het dat dit het los te lezen vervolg is.

Het verhaal:
De presidenten van Costa Banana en Costa Kanaria hebben al jarenlang ruzie over een paar onbewoonde eilandjes. Hun vriend Benito Blanco wil dat ze vrede sluiten en vrienden worden en nodigt ze uit op een klein paradijselijk eilandje. Rosa en Fico mogen mee en ontmoeten Angelino, de zoon van hun vaders grootste vijand. Angelino blijkt heel aardig en al gauw sluiten ze vriendschap, maar is deze nieuwe vriend echt zo betrouwbaar als hij lijkt?
!Spoiler alert!
Pablo Fernando (president van Costa Banana) en Max Romero (president van Costa Kanaria) hebben al jaren lang ruzie over wie nou eigenaar is van een paar onbewoonde eilanden. Hun vriend Benito Blanco kan hier niet meer tegen en nodigt de 2 presidenten uit op zijn privé eiland om vrede te sluiten. Fernando neemt zijn 2 kinderen Rosa en Fico mee en Romero neemt zijn zoon Angelino en hond Generaal Sanchez mee. Aangekomen op het privé eiland hebben beide partijen er geen zin in, maar proberen het toch. Rosa en Fico proberen vriendschap te sluiten met Angelino, maar wanneer ze vermoeden dat hij iets gestolen heeft, stoppen ze daar per direct mee. Al snel blijkt dat Romero iets van plan is en dat Angelino helemaal geen dief is. Rosa en Fico bieden hun excuus aan Angelino en de 3 gaan op onderzoek uit. Ze komen erachter dat Romero duistere plannen heeft en was van plan om Fernando te vergiftigen. De 3 weten dit te voorkomen en Romero wordt opgepakt. Nu zijn vader in de gevangenis zit, wordt Angelino president van Costa Kanaria en de eilanden worden eerlijk verdeeld.

In het boek begin van het boek zijn er korte beschrijvingen van elk personage en kom je afbeeldingen tegen die ik persoonlijk niet mooi vind.
Onzinnig verhaal dat niks voor mij deed.
Het verhaal stikte van mensen die opschepten over hun geld en bezittingen. Ik haat het als mensen dat doen.
De achterkant van het boek vertelt al het hele verhaal.

Conclusie:
Geen mooie afbeeldingen.
De achterkant verklapte al het verhaal.
Verhaal deed niks voor mij.

Cheen

Meer recensies van