Closure voor de Red Queen fans

Cheyennececilia 01 juli 2019
Broken Throne is geschreven door Victoria Aveyard en bevat een serie van verhalen en notities die ons dieper meenemen in de wereld van Red Queen. De verhalen spelen zich af voor, tijdens en na de Red Queen serie. Na het lezen van War Storm bleef ik met nogal wat vragen achter. Toen ik hoorde dat Broken Throne er aan kwam durfde ik niet teveel te hopen, maar na het lezen van dit boek kan ik iedereen die ook met vragen zit aanraden om dit boek te lezen.

De schrijfstijl is zoals we die kennen van Victoria, de verhalen lezen prettig weg en elk personage wordt goed omschreven. In het boek wordt het verhaal verteld van Coriane, de moeder van Cal en hoe ze krankzinnig werd door Elara. Ook Farley komt in dit boek terug terwijl ze op het punt staat Shade te ontmoeten. Er is een verhaal met een nieuw personage, een Silver princess die uitgehuwelijkt is aan een verschrikkelijke man. En ook Evangeline komt terug in dit boek met een verhaal waarin ze struggelt met haar plek vinden in de nieuwe wereld met Elane aan haar zijde. De belangrijkste personages keren ook terug: ein-de-lijk weten we of Mare en Cal meant for eachother waren en hoe het nu verder gaat in Norta.

Het ene korte verhaal is wat interessanter dan de ander, maar dat ligt ook aan je voorkeur qua personages. Mijn persoonlijke favoriet was het verhaal van Mare en Cal. De diversiteit aan verhalen zorgt ervoor dat er voor ieder wat wils bij zit. Hoewel ik wel vond dat sommige verhalen net iets te snel gingen en daardoor kon ik mij soms niet zo goed inleven als gehoopt. Maar dat is denk ik ook logisch bij een kort verhaal. De notities waren een leuke toevoeging en ik bladerde tijdens het lezen regelmatig terug om wat meer achtergrondinformatie te krijgen tijdens het lezen. Net als de verhalen was de ene notitie boeiender dan de ander. Sommige vond ik erg langdradig en daar heb ik meer doorheen gebladerd. Ook dit zal denk ik qua persoon verschillen welke notities ze interessant en relevant vinden.

Broken Throne is een echte toevoeging voor de Red Queen fans. Het bevat interessante notities en leuke verhalen die verduidelijking en achtergrondinformatie geven. En natuurlijk het allerbelangrijkst: eindelijk closure. Ik klapte het boek met een tevreden gevoel dicht en geef het boek daarom 4 sterren.

Meer recensies van Cheyennececilia