In deze nieuwe serie van Holly Smale leren we de Valantines kennen. Een beroemde Hollywood familie. Met alleen maar acteurs. In dit eerste deel draait het om Hope, de jongste telg van vier kinderen. Ze is pas 15 jaar en kan niet wachten om 16 te worden en dan ook in de spotlights te staan. Want dan begint het echte leven! Denkt ze...
Als je voor de eerste keer dit boek ziet, dan krijg je gewoon al zin om het te gaan lezen. Het ziet er zo vrolijk en zomers uit. Leuke kleuren. En dan de binnenkant! Er worden verschillende lettertypes gebruikt, de bladzijdenummers staan in een hartje en de hoofdstukken in een cactus. Zo leuk en vrolijk! Dit nodigt echt uit om te gaan lezen!
Hope is een naïef meisje die haar leven als een filmscript ziet. Maar doordat naïeve steelt ze wel je hart. Je komt erachter dat ze eigenlijk heel eenzaam is, maar dat zelf nog niet eens zo ziet.
Ze is altijd positief, ziet overal het goede en leuke in en dat zorgt voor soms hilarische situaties.
Ik vond het een vermakelijke boek om te lezen, de vormgeving van het boek zorgt ervoor dat je door het boek vliegt. Maar zo hard gelachen als bij de geek girl serie heb ik niet. Die vond ik toch echt grappiger. Maar wie weet bij de volgende delen. Geen idee hoe die gaan zijn. Zijn die vanuit een andere Valentine geschreven of gaan we verder met het leven van Hope? Ik ga hem zeker lezen!

Reacties op: Naïeve Hope steelt je hart

Licht, camera, liefde - Holly Smale