Geen hedendaagse thriller

Het is vlak voor sluitingstijd als Joan met haar bijzondere 4 jarige zoon Lincoln naar de uitgang van de dierentuin loopt. Ze hoort een soort van popjes en ziet mensen op de grond liggen. Als nel dringt het tot haar door wat er aan de hand is.
Joan vlucht de dierentuin in. Ze weet de weg in het park en waar je je beter wel en niet kan verstoppen.
In de uren die volgen lezen we hoe ze haar zoontje rustig moet houden, hoe ze met de angst om gaat, welke keuzes ze maakt en waarom.
Hoe kan je de daders voorblijven? Is dat überhaupt wel mogelijk en wat als je opeens niet meer alleen verantwoordelijk bent voor jezelf en je zoon?
En waar blijft de hulp van de politie?

Fierce Kingdom is waarin de actie voorop staat.
In Fierce Kingdom is de suggestie, het gevoel van angst is het belangrijkste element. We leren Joan wat beter kennen en haar kijk op het hele gebeuren. Ook het perspectief van 1 van de daders wordt uitgelicht. maar hoe de 4 jarige Lincoln zich voelt in het hele gebeuren wordt helaas overgeslagen.
Het begin is een kleine rollercoaster waar Joan op de vlucht slaat en rent voor haar leven en dat van haar zoon. Als zij zich heeft verstopt kabbelt het verhaal voort, maar voor mij, was de angst voelbaar.
Het einde is verrassend, maar geeft een onbevredigend gevoel, mede door de relatieve abrupte onderbreking.
Al met al is Fierce Kingdom een boek wat ik absoluut nog eens zal lezen.

Meer recensies van Cindy Strijkers- Brakel