Passagier 23

Ciscis77 26 april 2015
Ik had nog nooit een boek van Sebastian Fitzek gelezen.
maar hij heeft er een fan-lezer bij !!
Ik moest wel even wennen aan de schijfstijl van Sebastiaan Fitzek, maar dat ging heel vlot.
Het begin is het heel spannend en nogal luguber, maar je wil gewoon echt door lezen.
Martin Schwartz werkt bij de politie als politiepsycholoog.
5 jaar geleden tijdens een korte vakantie op het cruiseschip de Sultan of the Seas heeft hij zijn vrouw Nadja en zoontje Tim van 10 verloren. Vol verdriet blijft hij achter, en stort zich op zijn werk.

Martin zou nooit meer een stap op het cruiseschip de Sultan of the Seas meer zetten, tot dat hij een telefoontje krijgt van een oudere dame Gerluide Dopkowitz. Ze heeft wel hele rare informatie met betrekking op zijn vrouw en zoontje. Dus besluit Martin haar op te zoeken, Gerluide verblijft op het cruiseschip de Sultan of the Seas.
Bij aankomst hoort hij dat dat er een meisje ( Anouk ) na een paar weken opeens weer verschenen is met een zaklamp en een teddybeer van zijn zoontje, haar moeder wordt nog steeds vermist.

Dan begint Martin zijn onderzoek gelijk
waar heeft het meisje al die weken op het schip gezeten, en waar is haar moeder?
De vele zelfmoorden op het schip, zijn het wel zelfmoorden?
Hoe komt het meisje aan de teddybeer van zijn zoontje, maar het belangrijkste wat is er met zijn vrouw en zoontje gebeurd?

Er gebeuren veel rare dingen op het schip, Wat Sebastiaan Fitzek duidelijk en goed omschrijft, ook de vele personages die in het boek voorkomen geeft hij duidelijk weer.
Na het lezen heb je nog steeds een vraag namelijk, durf jij nog op een cruiseschip te verblijven?
Ik wil zeker de andere boeken van Sebastiaan nog gaan lezen!