Voor de echte fans.

Ik heb al veel over Tamora Pierce gehoord maar nog nooit wat van haar gelezen.
Was dus wel erg benieuwd naar dit boek. Een prequel over de beroemde tovenaar in de wereld Tortall.

Helaas was dit boek een tegenvaller. Het is echt een prequel voor de echte fans voor wie het waarschijnlijk een feestje van herkenning is. Veel van de personages komen in de andere boeken voor. Voor mij was het een verhaal zonder plot in een magische wereld die niet echt uitgebouwd word.
De schrijfstijl vond ik te beschrijvend met weinig dialoog.
De drie hoofdpersonen zijn interessant maar hebben niet echt diepgang.
Er zitten leuke dingen in het boek. Zo vond ik de dieren (Preet) leuk en de Egyptische en Romeinse vibe die het boek mij gaf.

Dit lijkt me niet echt een boek om te starten als je wat van Tamora Pierce wil lezen. Ik denk dat het boek over Alanna Song of the Lioness het beste is om te starten. En als je die boeken allemaal hebt gelezen pas deze. Waarschijnlijk had ik deze dan ook meer gewaardeerd. Maar ben je wel met deze begonnen lijkt het me niet verstandig om al de andere boeken te lezen ivm spoilers...

Maar overall is het een boek wat niet blijft hangen..

Meer recensies van Ciska van Bokhorst