Een avontuur dat smaakt naar meer...

Dankzij Hebban mocht ik dit boek lezen, in ruil voor een recensie. En ohw, ik was maar wat blij toen ik dit boek won. Het verhaal sprak mij direct al aan, en wie wil er nu niet een genummerd en gesigneerd exemplaar thuisgestuurd krijgen?

Ik heb al veel meningen over dit boek voorbij zien komen. Zelfs de vergelijking met Tolkien werd gemaakt. Ja, het boek bevat zoals de grootmeester der fantasy ook mooie gedichten en "songteksten". Maar mijns inziens doe je iemand te kort wanneer je hem met een ander gaat vergelijken. De schoenen van een ander passen immers nooit zo goed als die van jezelf.

De eerste wereld is een geweldig neer gezet verhaal, die mij direct naar het vervolg doet verlangen. Je kan duidelijk merken dat er flinke voorbereiding in gezeten heeft, en dat Leëvion voor Marc Lommert inmiddels echt bestaat. De personages zijn stuk voor stuk sterke karakters, met allen een eigen geschiedenis die hen sterk maakt. Vanaf de eerste bladzijde zit je, samen met Eroc en Tarú, in een groot avontuur. Op geen enkel moment voorspel, en nimmer saai. Ik heb met volle teugen genoten!!! Bedankt!

Meer recensies van Cisz Geverink-Strasters