Genoten

19 juni 2014
Toen ik dit recensieboek via Dizzie kreeg, dacht ik eerst nee hè dit is nou net een boek dat me niet trekt. De voorkant en de titel deden me denken aan een boerenliefdesroman, maar niks is minder waar. Dit boek bevat alles waar ik van houd. Spanning, humor en een vlotte schrijfstijl. Het verhaal verteld meerdere verhaallijnen één ervan gaat over Bart en zijn twee zussen. Bart is net een huisartsenpraktijk begonnen en ontfermt zich over Lieuwe, een opgeschoten jongen die veel drinkt. Wouter, een hork van een boer, die meedoet aan het tv programma Hartenboer. Zijn moeder die er alles aan doet om Wouter voor zichzelf te houden. Dan nog Carla die al heel lang verliefd is op Wouter en hem stalkt. Wouter maakt het verhaal komisch hoe hij reageert op een botte manier. Allerlei intriges maken het geheel tot een spannend verhaal met een onverwacht plot. Wie uiteindelijk wie heeft bedrogen blijft ook aan het einde van dit boek de vraag. Twijfelachtig blijft ook het tv programma Hartenboer. Gaat dit programma nou over boerengeluk of draait het alleen om de kijkcijfers. Zo blijkt maar weer eens dat we verder moeten kijken dan alleen de kaft en titel van een boek. Ik heb genoten.

Meer recensies van