Nederlandse Briljante Ideeën Bureau

31 mei 2015
Ik wist niet goed wat ik van dit boek mocht verwachten. Walter Gom is een bijzonder personage. Een man die naar eigen zeggen geen talenten heeft en wiens grootste zorg is dat hij overlast ten alle tijde wil voorkomen.

In het begin is het moeilijk om in het verhaal te komen. De 26-jarige Iris Hauser en Walter Gom zijn buren van elkaar en langzamerhand ontstaat er een vriendschap tussen de twee. Ik moest in het begin wennen aan de wisselende tijdstippen.

Wanneer Walter de gezinsleden van Iris, elk met hun eigen problemen, van advies voorziet, wordt het idee van BIB geboren. BIB is het eerste “Nederlandse Briljante Ideeën Bureau”. Walter Gom heeft een oplossing voor elk probleem.

In deze roman kun je lezen over de Nederlandse deelname aan de EU. Ook de nalatenschap van de Tweede Wereldoorlog is aanwezig. Commentaar wordt er gegeven op de Nederlandse samenleving en entertainmentindustrie. Zowel grappige scènes als de ontroerende fragmenten.

Meer recensies van