Echt jeugdboek

17 januari 2016

Hush, Hush waarom krijgt een boekenserie die al bestond in één keer een andere omslag en titel? Hier kan ik me dus vreselijk aan ergeren. Dit boek kwam al eerder uit onder de titel Drift.

Er gebeuren vreemde dingen in het kustplaatsje Coldwater als een gevallen engel daar neerstrijkt, op zoek naar een prooi? Dit is de omschrijving van het verhaal, lijkt super maar dat valt tegen. De gevallen engel "Patch" blijkt een gewone jongen.

Nora Grey, krijgt een nieuwe klasgenoot: Patch. Hij blijkt veel over Nora te weten en dat is best raar. Bovendien lijkt het wel of ze hem overal tegen komt. Er gebeuren mysterieuze dingen en Nora weet niet meer wat wel of niet echt is. Dat Patch er iets mee te maken heeft is wel duidelijk. Maar wat precies? Wie is hij werkelijk en is hij wel te vertrouwen?

Ik had meer van dit boek verwacht en denk dan ook dat ik deel twee oversla. Ik vond het een oppervlakkig verhaal met weinig diepgang. De personages zijn neergezet als onverschillig. Echt een boek voor meiden die weg zwijmelen bij de knappe Patch, meeleven met de mooie Nora, genieten van de liefdesspanning tussen beide. Deze groep zou dit zelfs spannend kunnen vinden door de vreemde dingen die gebeuren. Voor mij zeker geen WOW factor, niet meer dan 3* en dat vooral omdat het lekker wegleest.

Meer recensies van